Klachtenreglement 2Care & Consult
Inleiding
Bij 2Care & Consult streven wij naar hoogwaardige zorg en dienstverlening op het gebied van mentorschap
en als vertrouwenspersoon. Uw tevredenheid is voor ons van groot belang. Toch kan het gebeuren dat u
ergens ontevreden over bent. Wij zien klachten als een kans om onze dienstverlening te verbeteren en
nodigen u uit om uw klacht kenbaar te maken. Dit reglement geldt voor klachten over onze diensten als
mentor en vertrouwenspersoon.
Artikel 1 - Algemeen
Waar mensen werken, kunnen dingen misgaan. Heeft u een klacht over de dienstverlening van 2Care &
Consult? Dan horen wij dat graag. Wij staan open voor uw opmerkingen en streven naar een oplossing in
goed overleg. U kunt hiervoor een gesprek aanvragen. Tijdens dit gesprek kunt u uitleggen waarover u
ontevreden bent. U mag iemand meenemen ter ondersteuning.
Artikel 2 - Wie kan een klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u cliënt bent van 2Care & Consult of als u wettelijk bevoegd bent namens een
cliënt een klacht in te dienen.
Artikel 3 - Hoe kunt u een klacht indienen
U kunt uw klacht op de volgende manieren indienen:- Schriftelijk, per brief of e-mail.- Alleen in uitzonderlijke gevallen, na overleg, kan een klacht mondeling worden ingediend.
Uw klacht moet in ieder geval bevatten:
- Uw naam, adres en woonplaats of die van degene die namens u optreedt.
- De datum.- Een duidelijke omschrijving van uw klacht.
Uw klacht dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 12 maanden na de gebeurtenis, te worden
ingediend.
Artikel 4 - Ontvangst en behandeling van uw klacht
Na ontvangst van uw klacht:- Ontvangt u binnen 48 uur een schriftelijke ontvangstbevestiging.- Wordt u uitgenodigd voor een gesprek om de klacht verder te bespreken.- Indien nodig vragen wij u om aanvullende informatie of bewijsstukken.
Wij streven ernaar om samen tijdens het gesprek tot een oplossing te komen. Als dat lukt, wordt de klacht
buiten verdere behandeling gesteld. Indien nodig volgt verder onderzoek.
Binnen 6 weken na ontvangst van uw klacht ontvangt u een schriftelijke beslissing waarin:- De behandeling van de klacht wordt toegelicht.- De beslissing wordt gemotiveerd.- Wordt uitgelegd welke gevolgen deze beslissing heeft voor de dienstverlening.
Artikel 5 - Als u het niet eens bent met onze beslissing
Indien u het niet eens bent met onze beslissing, heeft u de volgende mogelijkheden:
- Voor mentorschapszaken:
U kunt een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van
branchevereniging Aegis, ontstaan uit de fusie van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professionele
Mentoren (NBPM).
- Voor vertrouwenspersoon gerelateerde zaken:
Mocht u er samen met ons niet uitkomen, dan kunt u zich wenden tot de LVV Brancheorganisatie (Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen).
- U kunt zich daarnaast altijd wenden tot de kantonrechter, ook zonder onze interne procedure te doorlopen.
Artikel 6 - Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden onder strikte geheimhouding behandeld. Indien nodig vragen wij vooraf uw
toestemming om derden te benaderen of informatie op te vragen.
Artikel 7 - Registratie
Wij registreren alle ontvangen klachten in een centraal registratiesysteem. Hierin worden de klacht, de
behandeling en de uitkomst zorgvuldig vastgelegd.
Contactgegevens
2Care & Consult
Correspondentieadres:
Postbus 9129
3301 AC Dordrecht
E-mail: tocareandconsult@outlook.com
Telefoon: 06-15 54 24 82
Inwerkingtreding
Dit klachtenreglement treedt in werking op 1 juni 2025 en geldt voor onbepaalde tijd